<$BlogRSDURL$>

Tersurat Tersirat

Buah pendapat seorang anak muda.

Catatan-catatan Saya- -模糊内涵- -A Dreamcatcher's Plan- -カイの感じ-
Teman Catatan- -Nick- -BenTan- -BenFoo- -LoyC- -Bryz- -jinxy- -mabzyeo-

Jika anda mempunyai sebarang komen, sila tinggalkan pendapat anda, terima kasih!

19.2.08

Kemanisan Sekian Lama 

Setelah demikian lama saya berlayar di laut manusia yang tidak terhingga ini, akhirnya bertimbung dengan pulau kecil yang mungkin boleh menjadi tempat penepatan saya buat selama-lamanya.

Tujuh tahun. Sudah tujuh tahun hati saya tertutup, tanpa peluang untuk meluahkan perasaan saya kepada sesiapa. Sebelum ini, saya sangka Tuhan telah menyingkir saya ke luar pagar syurga, roh saya dibiarkan mereput.

Kepedihan. Kemaluan (Bukan kemaluan itu lah!). Kesedihan.

Walaupun perasaan dibiarkan begitu oleh saya, Tuhan tetap berada di tepi saya selama ini. Hari ini saya berada Jepun, jauh dari Tanah Melayu, tanah tumpah darah saya. Tapi Tuhan Maha Kuasa, di sinilah saya tertimbung pulau kecil yang mungkin merupakan syurga kecil saya.

Rupanya seperti malaikat tetapi selalunya berlaku gempa bumi kecil.

Tanpa sebarang pengalaman, saya telah membuat percubaan pertama saya untuk bertapak di tanah baru ini. Pasir putih biak salji, serta keterangan matahari yang memanaskan hati saya yang sejuk, apalah perasaan ini? Di sinikah akan saya membina masa depan saya? Di sinikah akan saya membesarkan anak-anak saya bersama isteri tercinta?

Akan tetapi, pulau itu pernah dicerobohi orang. Oleh itu, saya juga dianggap sebagai penceroboh yang patut dihalaukan. Walaupun perasaan kami bukanlah serupa musuh, ketakutan serta pengabulan pengalaman lama telah menghindarkan saya daripada menetap di pulau kecil yang memerolehi kecantikan yang tidak terhingga ini.

"Tidak apalah!", kata saya. Saya bukannya seorang yang tidak boleh menerima hakikat penewasan. Walaubagaimanapun, hati saya terhadap pulau ini tidak akan berubah begitu saja. Yakin Tuhan akan membuka haluan yang baru kepada saya. Harap-harap kami akan bertembung lagi. Harap begitulah!

posted by Unknown  # 6:47:00 AM
Komen: Post a Comment

Arkib

04/2004   05/2004   04/2005   11/2005   01/2006   10/2006   12/2006   02/2008  


This page is powered by Blogger. Isn't yours?